[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tippo
    L&K
    • 2009
    • 1349
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    zawias

    Proponuje niektorym wymiane zawiechy na taka z pakietem na bezdroza :P

    zdj mojego auta z tym






    Zdjecia ori zawiasu dla milosnikow tych kropek i kresek. Zwroccie uwage, ze wystepuje zarowno na pakiecie jak i na kpl z KW dysproporcja pomierdzy przodem a tylem. Tyl zawsze jest nizej niz przod, mimo iz auto pouste i ledwo pol zbiornika i zapas.

    U kolegi blackrs widzialem foty jak wsadzil eibacha, tez tyl jest nieco nizej nadal.(no przynajmniej na zdjeciach tak wyglada)
    Załączone pliki

    Komentarz

    • luke84
      Classic
      • 2012
      • 11
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BMM 2.0 TDI 140 KM

      Witam. U mnie w OII jest zalozony Eibach pro-kit, ktory na nasze drogi to porazka :/ bylem w ASO spytac o ori springi to na tyl podal 1K0 511 115 BG i sa latwo dostepne ale mam problem z przednimi 1K0 411 105 BJ bo nie wiem jakie maja oznaczenia kolorami i nie moge ich nigdzie przez to znalesc :/ Ktos moze zna te oznaczenia? Druga sprawa to taka czy faktycznie na nich bedzie dosc wysoko i komfortowo? Moze lepiej jakies twardsze zalozyc? Pacjent to kombi 2.0tdi dsg 2007r.

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        Zamieszczone przez luke84
        Druga sprawa to taka czy faktycznie na nich bedzie dosc wysoko i komfortowo? Moze lepiej jakies twardsze zalozyc? Pacjent to kombi 2.0tdi dsg
        Mialem podobne dylematy lecz w druga strone, chcialem wywalic pakiet na bezdroza i wrocic na seryjny przeswit, lecz mi gosc jednoznacznie sugerowal w ASO, zebym se odpuscil bo sa miekkie te sprezyny i nawet gorzej sie prowadzi auto niz na tych wysokich i twardych co mialem fabr. Stad wybor takich co daja twardo i nisko :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • bishop
          L&K
          • 2012
          • 1430

          Zamieszczone przez Tippo
          Proponuje niektorym wymiane zawiechy na taka z pakietem na bezdroza
          Dziekujemy,... wygląda gorzej niż z niskim zadkiem, pakiet na bezdroża, tylko tam gdzie nie ma ludzi żeby nikt tego nie oglądał :lol:

          Komentarz

          • Tippo
            L&K
            • 2009
            • 1349
            • Octavia III (5E3)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            Zamieszczone przez bishop
            Dziekujemy,... wygląda gorzej niż z niskim zadkiem, pakiet na bezdroża, tylko tam gdzie nie ma ludzi żeby nikt tego nie oglądał
            No na bezdrozach raczej publiki brak, a jezdzi sie na prawde bezstresowo wiec wariant drugi nisko i twardo prosze rozwazyc :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              Ciekawe zestawienie sprezyn, w naszym forumowym katalogu takich brak.

              1K0 511 115 DE - 1x biała, 3x pomarańczowa, 1x brązowy - PR-1JA+0YJ

              Ale na zdjeciu to pierwsze nie biale tylko czerwone.

              Z ta asymetria na zawiasie KW wyglada to IMO brzydko, albo tyl w gore, albo przod w dol
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Tippo
                L&K
                • 2009
                • 1349
                • Octavia III (5E3)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                Zamieszczone przez Maicroft
                Z ta asymetria na zawiasie KW wyglada to IMO brzydko, albo tyl w gore, albo przod w dol
                W sumie tak, ale widac to tylko z takiego ujecia jak na fotce, wiec na zywo nie razi, generalnie auto jest nisko, ale tak z ciekawosci teraz sie przypatruje, to niejedno auto wychodzi tak z fabryki teraz, nie mowie o skodzie. Obnizanie przodu nie wchodzi w gre, bo o dziwo da sie dojechac kolem do wiekszosci kraweznikow, a tyl by mozna dzwignac o 1-1,5 cm tylko jak?? Jakies tuleje pod springi czy cuz takiego??

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  Ale to sa amorki i springi KW czy kompletny gwint KW ??
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Tippo
                    L&K
                    • 2009
                    • 1349
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                    Ale to sa amorki i springi KW czy kompletny gwint KW ??
                    Amorki i spirngi, gwint to mozna ustawic jak sie chce, moze by co pasowalo z s3 ale cena wyzsza, poza tym nikt ci tego na probe nie da bez zaplacenia...
                    Bylem u mechanika dzis, zrobilismy pomiar na progu podwozia z przodu i z tylu, wyszlo, ze tyl jest 10-15mm wyzej niz przod :shock: Mierzylem 2 razy, ale efekt "po nadkolu" wyglada jakby tyl byl nizej, taki widac urok tego nadwozia.
                    Mozna wsadzic podkladke pod sprezyne z tylu 10mm gumowa lub wytoczyc cos z alu, wtedy ze wzgledu na zasade dzwigni tyl sie podniesie jakies 20mm, ale czy to zrobie, hmm. Moze na wiosne, moze jak tylem bede o cos przycieral, moze jak zaczne wozic wiecej bagazu, narazie jezdzi sie ok.
                    Jak ktos ma problem z tym tylem, to mysle warto takie cos rozwazyc tez, ingerencja niewielka bo to tylko 10mm, charakterystyka pracy sie nie zmieni, a efekt powinien byc dlugotrwaly. A jesli nie, to do oski octy gwintow do wyboru ze hej :P
                    ps. Nie mylic z podkladkami wpychanymi miedzy zwoje sprezyny.



                    Update dla potomnych, problem siadnietej dupki przy obnizaniu zany i rozwiazany w USA, czy wkladaja springi Hr czy inne, tyl siada nizej niz przod, rozwiazanie;
                    podkladki gorne springow tyl od ttki



                    Troche offtop, ale mysle miesci sie w temacie

                    Komentarz

                    • marcin91860
                      Drive
                      • 2012
                      • 47

                      W tym tygodniu do mojego auta zamontowano czwarty zestaw sprężyn - BH. Samochód przeszedł ważenie i mierzenie w ASO. Wymiar to 400 mm zaraz po założeniu - teraz jest 390 z kołem zapasowym i pełnymi zbiornikami LPG+PB. Wrażenia z jazdy bardzo poprawne - nie wyczuwam nadmiernie sztywnego zawieszenia.

                      Historycznie wyglądało to tak :
                      - oryginalne sprężyny BC - 360 mm ( pełne zbiorniki bez koła zap.)
                      - BE - 372mm ( pełne zbiorniki bez koła zap. )
                      - ori BC + wspomagające MAD - 388mm ( pełne zbiorniki bez koła zap. )
                      - po 10 tys km prześwit 380 mm ( pełne zbiorniki + koło )
                      - i wreszcie BH i wymiary jak wyżej.

                      Pytanie - czy to już koniec ?

                      Komentarz

                      • bishop
                        L&K
                        • 2012
                        • 1430

                        4 wymiany ,...chyba mamy nowego lidera załatwiłes nawet wspomagajace :wink:
                        Wozisz cieżary?
                        Które aso to robiło ?

                        Komentarz

                        • termit886
                          Rider
                          • 2012
                          • 261
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Ja mam już przejechane na wspomagających 5tkm. I mam zamiar po zatankowaniu skontrolować prześwit. Jak bedzie coś nie tak to znowu reklamacja.

                          Komentarz

                          • marcin91860
                            Drive
                            • 2012
                            • 47

                            Pierwsze dwie wymiany - Auto Śliwka Zabrze, dwie kolejne - Ganinex Katowice.

                            Na wspomagaczach po kilku tysiącach jednak siadło poniżej normy. Według mnie dlatego że siadły podstawowe sprężyny, które odpowiadają za prześwit gdy auto nie jest załadowane. Przy pierwszych dwóch wymianach nie mierzyłem z kołem zapasowym.
                            Nie wożę żadnych ciężarów - raz byłem załadowanym autem na wakacjach w Chorwacji - to było za kadencji tych wspomagających + ori BC- trzeba przyznać że auto siadło trochę ale poniżej pewnego poziomu nie zeszło - pewnie dlatego że wspomagacze zaczęły się opierać. Auto ma teraz koło 17tys. przebiegu. Do następnego przeglądu zamierzam odpocząć od mierzenia prześwitu i nie wozić pełnego baku benzyny. Przed przeglądem dopiero zatankuję na maxa i sprawdzę jaka sytuacja przy 30tys.

                            Komentarz

                            • hizoku
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 186

                              Przejeździłem już około 10tyś km na sprężynach DE (założyli przy drugiej wymianie) i tył nadal trzyma normę. Także polecam, można problem rozwiązać fabrycznymi częściami.
                              Octavia2 Tour

                              Komentarz

                              • Tatra
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 248
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Ja mam wrażenie , że mój zestaw (BF+wspomagające) dał efekt wozu drabiniastego.
                                Niestety odczuwa się, że coś jest nie tak jak powinno być. Prześwit OK, ale ucierpiał na tym komfort jazdy.
                                Poczekam - może coś się uleży i będzie OK, a jak nie to kolejna wizyta w ASO.

                                Poniżej kilka zdjęć:

                                tył





                                przód



                                bok


                                .

                                " Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
                                Pzdr. - 1.6 MPI

                                Komentarz

                                • oluap
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 59

                                  do TATRA

                                  Im twardsza sprężyna tym tył bardziej podskakuje.
                                  Ja tak miałem w nowym aucie na sprężynach fabrycznych ( o dziwo jeden biały jeden żółty pasek czyli miękka powinna być).
                                  Po wymianie w ASO na takie same jeździ się lepiej.
                                  Wymiana podyktowana była zarzutem, że podskakuje i brak pracy amortyzatorów, bo tak twarda sprężyna, że się nie ugina.

                                  Mój wniosek taki, że teraz w nowych autach sa bardzie twarde sprężyny, być może z powodu poruszanego tu problemu

                                  Jednak pojęcie "że twardo" i że komfort żaden jest bardzo subiektywne. Jednemu przeszkadza innemu zupełnie nie.

                                  ASO zrobiło wielkie oczy, jak sie przejechali przed wymianą, jak i po. Różnica ogromna, a prześwit na razie trzyma ( 5kkm), ciekawe czy popuszczą...

                                  [ Dodano: Wto 18 Gru, 12 16:50 ]
                                  mam też pytanie:

                                  Czy ktoś napotkał osobę wymianiającą sprężyny na odpowiedniki serii, renomowanych producentów? ( nie licząc sportowych obniżających zawias)
                                  Bo nietrzymające parametrów wysokości sprężyny to nie tylko, w moim przekonaniu, kwestia wizualnej strony i użytkowej jeśli chodzi o ładowność, lecz również kwestia bezpieczeństwa, właściwości jezdnych i innych... ważnych w sumie czynników.

                                  Jeżdżę dużo i odczucie mam, pomimo na razie zachowanych wysokości, i tak, że to zawieszenie z fabryki jest ze....rane. Ani twarde, ani sztywne i buja, buju buj, nie jest też miękkie. Jest N I J A K I E!

                                  Komentarz

                                  • Tippo
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1349
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                    :P

                                    Skorzystalem z wolnej chwili i mechanik dokonal malego updateu.

                                    Teraz faktycznie wyglada ladniej, dziwne,ze po prostu nie robia na tyl nieco mniej obnizajacych sprezyn, bo problem znany i wszyscy wiedza jak to sie konczy.
                                    Warto rozwazyc cos takiego, nawet nie gumowe lecz alu lub teflon, wtedy jak komus siada dupa przy lpg predzej czy pozniej, przynajmniej punkt wyjscia bedziecie miec wyzej
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz

                                    • TwoB
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1086
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez Tippo
                                      Skorzystalem z wolnej chwili i mechanik dokonal malego updateu
                                      co to za guma, gdzie kupiona?
                                      SATYNOWA O2 Tour
                                      Z pozdrowieniami
                                      Bartek

                                      Komentarz

                                      • Tippo
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1349
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                        co to za guma, gdzie kupiona?


                                        8mm gruba, mechanik twierdzi, ze przezyje ta guma to auto Oczywiscie odpowiednio wycieta pod std gume, ktora nadal jest i dotyka sprezyny.
                                        Warte rozwazenia, jesli ktos chce miec twardo, a nie jest to mimo wszsystko metal, ktory moze cos zetrzec, a po czasie zaczac skrzypiec.

                                        Komentarz

                                        • bezelex
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 58

                                          Panowie , a jakby tak podsumować . Jakie rozwiązanie jest trwałe ?

                                          1.Sprężyny wspomagające
                                          2.Wymiana fabrycznych sprężyn na twardsze , z wersji kombii do liftback'a itd.
                                          3.Jeszcze inaczej
                                          Profil O2 Tour'ek -> http://www.autocentrum.pl/awc/bezele...-octavia-2012/

                                          Komentarz

                                          • zsolpyw
                                            Elegance
                                            • 2012
                                            • 897

                                            Najlepiej dac z kombi do lifta - sa dluzsze wiec bedzie wyzej.

                                            Oczywiscie ASO tego zrobic nie moze, ale jesli ktos dziala we wlasnym zakresie, rozwiazanie najlepsze.
                                            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                            Jeżdżę w blasku
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                            Komentarz

                                            • pugo
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 33

                                              Zamieszczone przez marcin91860
                                              Historycznie wyglądało to tak :
                                              - oryginalne sprężyny BC - 360 mm ( pełne zbiorniki bez koła zap.)
                                              - BE - 372mm ( pełne zbiorniki bez koła zap. )
                                              - ori BC + wspomagające MAD - 388mm ( pełne zbiorniki bez koła zap. )
                                              - po 10 tys km prześwit 380 mm ( pełne zbiorniki + koło )
                                              - i wreszcie BH i wymiary jak wyżej.
                                              te wymiany były w ramach gwarancji, czy prywatne przedsięwzięcie? Chodzi mi o koszty i podejście ASO (czy chcieli się bawić w te zmiany).

                                              Komentarz

                                              • marcin91860
                                                Drive
                                                • 2012
                                                • 47

                                                Zamieszczone przez pugo
                                                Zamieszczone przez marcin91860
                                                Historycznie wyglądało to tak :
                                                - oryginalne sprężyny BC - 360 mm ( pełne zbiorniki bez koła zap.)
                                                - BE - 372mm ( pełne zbiorniki bez koła zap. )
                                                - ori BC + wspomagające MAD - 388mm ( pełne zbiorniki bez koła zap. )
                                                - po 10 tys km prześwit 380 mm ( pełne zbiorniki + koło )
                                                - i wreszcie BH i wymiary jak wyżej.
                                                Te wymiany były w ramach gwarancji, czy prywatne przedsięwzięcie? Chodzi mi o koszty i podejście ASO (czy chcieli się bawić w te zmiany).
                                                Wszystko na gwarancji - nie płaciłem ani grosza. ASO może nie chciało się bawić ale ja ich skłoniłem kilkakrotnie pomimo że się wykręcali jak mogli :twisted: . Stawki ASO gdzieś podawano wcześniej.
                                                Zaznaczam, że nie wożę ciężarów - 2/3 przebiegu jeżdżę sam - reszta z rodzinką i czasami bagaże czyli do 600 kg daleeeeeko.
                                                Skoda robi buble niech wymienia. Auto jest jeszcze 1.5 roku na gwarancji więc nie popuszczę - każdy przegląd będę robił z pełnymi bakami i kołem. Gdybym miał auto po gwarancji założyłbym chyba Lesjoforsy HD i pewnie problem byłby rozwiązany - widocznie Skodę stać na wielokrotne wymiany. Tak jakby nie wiedzieli ile waży zatankowany Tour Combi - fakt może jeszcze nie ważyli Toura Combi w moim kolorze ( błękit lava metalizowany)

                                                Komentarz

                                                • adamusek
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 331

                                                  Zamieszczone przez zsolpyw
                                                  Najlepiej dac z kombi do lifta - sa dluzsze wiec bedzie wyzej.

                                                  Oczywiscie ASO tego zrobic nie moze, ale jesli ktos dziala we wlasnym zakresie, rozwiazanie najlepsze.
                                                  A co dac do kombi ?
                                                  Ja jestem po 2 wymianie i jest gorzej niz bylo teraz mam swiezo po wymianie ledwo 380mm !!
                                                  Niestety juz po gwarancji wiec na 3 wymiane musialbym zostawic auto na niewiadomo ile w serwisie i zaplacic za zastepcze. Mam już dośc użerania się...
                                                  Co polecacie do kombi 1.9 ?
                                                  Lesjofors HD ktos ma info jaki model pasuje do kombi ?
                                                  Bo wspomagajace jak widze z opisow roznie działają...
                                                  Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                                  Ostrzega Yanosik
                                                  Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                                  Komentarz

                                                  • iFi
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 906

                                                    Ktoś tu pisał, że sprężyny o tym samym numerze ale z Golfa są Ok... może to jest jakiś trop?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...